DOP小針亮馬が、ニューポートビーチ映画祭にて、米雑誌『バラエティ』(Variety)が選出する「2024年注目のシネマトグラファー10人」に選ばれました。Apple TV+のドラマシリーズ『サニー SUNNY』のエピソード9の撮影を担当しました。監督は長久允さんです。『バラエティ』は創刊100年以上の米エンターテイメント業界誌。ニューポートビーチ映画祭は南カリフォルニア最大の映画祭です。今年は10/17〜24の企画に開催されました。
“10 Cinematographers to Watch” include: Rina Yang, Galo Olivares, Ayana Baraka, Ava Benjamin Shor, Giovanni Ribisi, Ryoma Kohari, Lauren Guiteras, Oren Soffer, Xialong Liu, Veronica Bouza.
DOP Ryoma Kohari has been selected as Variety’s 10 Cinematographers to Watch at the 2024 NEWPORT BEACH FILM FESTIVAL. He has shot Episode 9 of Apple TV+’s “Sunny.” Director : Makoto Nagahisa. Thank you so much for this great opportunity. Variety is American magazine and website which feature entertainment industry more than 100 years. New Port Beach Film Festival is the largest film festival in southern California.
“10 Cinematographers to Watch” include: Rina Yang, Galo Olivares, Ayana Baraka, Ava Benjamin Shorr, Giovanni Ribisi, Ryoma Kohari, Lauren Guiteras, Oren Soffer, Xialong Liu, Veronica Bouza.
音と映像のプロフェッショナル展「Inter BEE 2024」のトークセッションに、当社代表の石井義樹が登壇しました。太陽企画のプロデューサー大内まさみささんと、AOI Pro. プロデューサーの三須大輔さんと共に、「広告プロデューサーの仕事とは?」「各社のSDGsな取り組み」「サステナブルな働き方について」などをテーマにディスカッションしました。
日時 : 11月14日(木)
「Japanese Original Production 広告映像のプロデューサーが見る制作現場のいま」
パネリスト:石井義樹(株式会社キラメキ代表取締役社長 / エグゼクティブプロデューサー)/大内まさみ(太陽企画株式会社プロデューサ)/三須大輔(AOI Pro. プロデューサー)
司会:林永子
// Inter BEE 2024とは //
今年で60回を迎える日本で随一の音と映像と通信のプロフェッショナル展
コンテンツビジネスにかかわる最新のイノベーションが国内外から一堂に会する国際展示会
会期 : 2024年11月13日(水)~11月15日(金)
会場 : 幕張メッセ(〒261-8550 千葉県千葉市美浜区中瀬2-1)
入場 : 無料(全来場者登録入場制)
主催 : 一般社団法人電子情報技術産業協会(JEITA)
公式サイト:https://www.inter-bee.com
写真左から : 三須大輔、大内まさみ、石井義樹
President Yoshiki Ishii participated in the talk session at Inter BEE 2024, the professional exhibition for sound and cinema. Together with Masami Ouchi, producer of Taiyokikaku, and Daisuke Misu, producer of AOI Pro., he discussed topics of “the work of advertising producers”, “SDGS”, and “work style reform”.
Date & Time : Thursday, November 14
Japanese Original Production: Producers’ Perspective on the Production Process
Panelists : Yoshiki Ishii (President / Executive Producer, kirameki) / Masami Ouchi (Producer, TAIYO KIKAKU) / Daisuke Misu (Producer, AOI Pro.)
Moderator: Eiko Hayashi
// What is Inter BEE 2024? //
Pprofessional exhibition for sound, cinema, and communications, now in its 60th year in Japan.
It is an international exhibition where the latest innovations in the content business gather from Japan and abroad.
Dates: November 13 (Wed.) – 15 (Fri.), 2024 Venue: Makuhari Messe (2-1 Nakase, Mihama-ku, Chiba-shi, Chiba 261-8550) Admission: Free (All visitors must register for admission) Organizer: Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA)
Official website: https://www.inter-bee.com
LA在住のディレクター、ニック•ディーンが新たにキラメキマネージメントに参加しました。
先日ロンドンにて開催されたインターナショナルモーター賞にて最優秀ドキュメンタリー賞と最優秀広告賞を受賞。幼少期をフランスにて過ごしたアメリカン人監督で、英語とフランス語を話します。サウンドデザインの分野にてキャリアをスタートし、音楽への造詣が深く彼の演出をより立体的なものにしています。みなさんとご一緒できることをとても楽しみにしています。お気軽にご連絡いただければと思います。
作品はこちらよりご覧いただけます。
Nick Dean Reel
https://www.kirameki.cc/artists/nickdean/
LA based director, Nick Dean, has newly joined kirameki management!
He was recently honored with the prestigious Grand Prix award, along with Best Commercial Film and Best Documentary Short, at the 2024 International Motor Film Awards. His thirst for adrenaline drives the dynamic themes in his work, while his international upbringing in France shapes his deep connection to compelling human stories. With a foundation in music, Dean brings a unique perspective to his commercial projects.
Nick Dean Reel
https://www.kirameki.cc/artists/nickdean/
代表・エグゼクティブ・プロデューサーの石井義樹が「ドバイ・リンクス 2024」フィルムクラフト部門の審査員としてドバイでの審査に参加してきました。「ドバイ・リンクス」は2024年3月5日〜6日の期間にドバイにて開催されたカンヌライオンズの姉妹フェスティバルです。MENA(ミーナ : Middle East and North Africa)と呼ばれる中東と北アフリカ地域最大のコミュニケーションアワードです。石井は3月2日の朝から現地に入り、3日と4日に丸2日間かけて審査をしました。
参加した石井のコメント
ドバイに初めて行きましたが、面白い都市でした。大都市でありながらダウンタウンの中心部から車で1時間弱で砂漠に出られるといったローカル感もある都市でした。ドバイ・リンクスの審査では、世界中から広告代理店のプロデューサー、クリエイティブ・ディレクター、プロダクションのプロデューサー、アニメのプロダクションの監督、CMの監督などが集まりました。石井が参加したフィルムクラフトの審査員は、ニューヨークから2名、チリから1名、ニュージーランドから1名、スペインから1名、オランダから1名、そして日本から石井というメンバーで、女性が4名、男性3名という構成でした。人種もダイバーシティを感じ、女性が多いのも今の特徴だと思います。
審査の過程もとても興味深い体験でした。事前審査を2月から開始し、2/27までに審査員が各自web上で審査を終えます。全部のエントリー作品をチェックし、スコアを付け、それをドバイのホテルの会議室で2日間かけて議論します。
1日目はショートリストを作成、2日目はショートリストからブロンズ以上を決め、次はシルバー、そしてゴールド、グランプリを決めるという流れでした。話し合う中でいくつもの視点が出てきて、議論しながら審査を進めます。日本の作品は基本エントリーされていないので、日本の案件の後押しや文化的背景を話す必要がなく、その点気が楽な部分もありつつ、賞を獲ることの難しさや大変さがわかるので、適当には審査できないなという気持ちでした。
審査している時は集中していたので、ランチブレイク時や審査が終わった後の疲労感は、相当ありました。でも審査中は、アメリカでフィルムスクール時代に感じた、あの映画いいよね、どう思う?黒澤のさー、羅生門のパンフォーカスがさー、とか小津の東京物語のあの構図いいよね、とか、純粋に映画映像好きが話しているような瞬間があり、それはとても有意義な時間でした。
CEO and Executive Producer Yoshiki Ishii participated as a jury member in the Film Craft category of Dubai Lynx 2024. Dubai Lynx is the sister festival of Cannes Lions, held in Dubai this year from March 5th to 6th. It is the largest communication awards festival in the MENA region (Middle East and North Africa.) Ishii arrived on-site on the morning of March 2nd and spent two full days on March 3rd and 4th, participating in the judging process.
Comments from Ishii on attending
It was my first time visiting Dubai, which was an intriguing city. Despite being a major metropolitan area, it retains a local vibe, with the desert just under an hour’s drive from downtown. At the Dubai Lynx judging venue, producers, creative directors, production producers, animation directors, and commercial directors gathered from around the world. The jury for the Film Craft category, which I participated in, consisted of two members from New York, one from Chile, one from New Zealand, one from Spain, one from the Netherlands, and myself from Japan. The jury was composed of four women and three men, showcasing diversity in race and gender, reflecting current trends.
The judging process was a fascinating experience. Preliminary judging began in February, with judges completing their assessments online by February 27th. We checked all the entries, scored them, and then spent two days in a conference room at a Dubai hotel discussing them.
On the first day, we created a shortlist, and on the second day, we decided on bronze or higher from the shortlist, followed by silver, gold, and the grand prix. Various perspectives emerged during the discussions, guiding the judging process. Since Japanese entries were generally not submitted, there was no need to advocate for Japanese projects or discuss cultural backgrounds, which made things easier in some aspects. However, it also highlighted the challenges and difficulties of winning an award, giving us an awareness that judging responsibilities couldn’t be taken lightly.
I was deeply focused during the judging process, so I was admittedly very tired during lunch breaks and after the judging was completed. However, during the judging, there were moments reminiscent of my film school days in America, discussing favorite films like “Isn’t that shot from Kurosawa’s Rashomon amazing?” or “The composition in Ozu’s Tokyo Story is fantastic.” These moments, where film lovers purely discussed cinema, made for a very meaningful and valuable time.
KIRAMEKIの代表・エグゼクティブプロデューサーの石井義樹が、今年3月にドバイで開催されるコミュニケーションアワード「Dubai Lynx 2024(ドバイ・リンクス)」のフィルムクラフト部門の審査員を担当します。
ドバイ・リンクスはカンヌライオンズの姉妹フェスティバルで、MENA(ミーナ : Middle East and North Africa)と呼ばれる中東と北アフリカ地域最大のコミュニケーションアワードです。各国から集まる審査員とフィルムのコミュニケーションについて議論し、MENA地域のクリエイティブに少しでも貢献できればと思います。
【Dubai Lynx 2024】
2024年3月5日〜6日にドバイにて開催されます。
https://www.dubailynx.com/
We are excited to announce YOSHIKI ISHII, CEO and Executive Producer of KIRAMEKI, will be a Jury member for the Film Craft Lynx at Dubai Lynx 2024 – working with my fellow Jurors to find and celebrate the best creativity the MENA region has to offer.
Join MENA’s creative marketing community on 5 and 6 March 2024 at Emirates Golf Club Dubai.
【Dubai Lynx 2024】
2024 5-6 March
https://www.dubailynx.com/